Over ons
Onze manier van werken wordt gekenmerkt door drie kernwaarden; persoonlijk, deskundig en daadkrachtig. Samen met u gaan wij op zoek naar een oplossing op maat die aansluit bij de betreffende vraag (persoonlijk). Wij bieden professionals die het mbo, ho en wo grondig kennen en in vele ‘keukens’ hebben mogen kijken en werken (deskundig). Als gevolg daarvan zijn we in staat snel resultaat te boeken en onze woorden om te zetten in daden (daadkrachtig).
Werken bij Fundatis betekent werken aan eigen ontwikkeling. Onze medewerkers krijgen ruim baan om initiatieven te ondernemen en eigen keuzes te maken. Dit draagt bij aan de impact die we kunnen maken bij het uitvoeren van onze opdrachten. Ons netwerk telt meer dan honderd inspirerende en talentvolle collega’s. Zo bepalen we samen met u als opdrachtgever welke expertise benodigd is.
-
Lees meer
Pieter Binsbergen
Pieter Binsbergen
Adviseur Ondanks een sterke analytische en strategische blik, out of the box en resultaatgericht…Ik ben als bestuurskundige opgeleid en heb inmiddels meer dan 30 jaar ervaring in het (hoger) onderwijs. Vanuit vele rollen en posities heb ik (hoger) onderwijsinstellingen leren kennen en begrijpen. Mijn expertises betreffen de governance van, aansturing in, samenwerking binnen en bedrijfsvoering van (grote/complexe) onderwijsorganisaties. Mijn drive is nog steeds het creëren van een optimaal onderwijs- en onderzoeksklimaat.
-
Lees meer
Maud Hachmang
Maud Hachmang
Adviseur Aanscherpen van onderwijsondersteunende processen en het faciliteren en toegankelijk maken van onderzoekVoor de publieke sector, en het onderwijs in het bijzonder, zet ik me graag in. Het continu aanscherpen van onderwijsondersteunende processen en het faciliteren en toegankelijk maken van onderzoek, zijn belangrijke drijfveren. Door verschillende rollen binnen onderwijsinstellingen door de jaren heen, kan ik me goed verplaatsen in de onderwijsondersteuning, de docent en de student. Als projectleider ben ik resultaatgericht, maar zorg ik altijd voor een gezamenlijk gedragen oplossing.
-
Lees meer
Ibrahim Hamad
Ibrahim Hamad
Adviseur Een excellente organisatie van onderliggende processenDat onderwijs en onderzoek een cruciale bouwsteen voor onze maatschappij zijn staat buiten kijf. Mijn ervaring in verschillende lagen en posities binnen hoger onderwijsinstellingen heeft mij laten inzien dat een excellente organisatie van de onderliggende processen binnen deze instellingen net zo belangrijk zijn voor het succes van de student en de instelling. Met mijn achtergrond in de Politicologie en Conflictbemiddeling zoek ik naar oplossingen die werken, liefst voor alle belanghebbenden, door mij verbindend op te stellen.
-
Lees meer
Anne Floor Erdman
Anne Floor Erdman
Directeur Brug tussen ICT-leveranciers en -gebruikersIk beschouw de toepassing van ICT voor studenten, docenten en onderzoekers als mijn vakgebied. Voor hen is het niet vanzelfsprekend bij te houden wat ICT allemaal kan doen, voor mij wel. Effectief projectmanagement is mijn core business. Ik organiseer, regisseer en communiceer het project en ken de politieke besluitvorming als mijn broekzak. Ik fungeer als brug tussen de ICT-leveranciers en –gebruikers: studenten, docenten en onderzoekers.
-
Lees meer
Daan Jonker
Daan Jonker
Adviseur en Teamlead Professionalisering Teamspirit, oog voor detail en enthousiasmeOmgevingen waar mensen kunnen leren en ontwikkelen inspireren mij; vandaar mijn liefde voor het (hoger) onderwijs. Door mijn juridische achtergrond en ervaring in het hoger onderwijs ben ik in staat om snel complexe situaties te doorzien, prioriteiten te stellen en projecten op effectieve manier tot een goed einde te brengen. Teamspirit, oog voor detail, doelgerichtheid en enthousiasme zijn kenmerkend voor mijn aanpak.
-
Lees meer
Dianne Akkerhuis
Dianne Akkerhuis
Adviseur en Teamlead Communicatie & Innovatie Voortdurende groei en ontwikkelingIk kijk met een frisse en open blik naar complexe onderwijslogistieke en organisatorische vraagstukken. Als ervaren teamleider en projectleider focus ik me op de overkoepelende doelstellingen van de onderwijsinstelling en de mensen in mijn team waarmee ik deze doelen wil bereiken. Ik streef naar voortdurende groei en ontwikkeling van zowel mensen als organisatie. Vol enthousiasme ga ik samen op zoek naar pragmatische en innovatieve oplossingen om de kwaliteit van het hoger onderwijs blijvend te verbeteren.
-
Lees meer
Robbie Nijsse
Robbie Nijsse
Adviseur en Teamlead Sales Samen naar een goed resultaat toe werkenMet mijn analytische blik en resultaatgerichte aanpak help ik instellingen in Nederland en Vlaanderen de volgende stap te zetten in de ontwikkeling van de ondersteunende diensten. Ik haal mijn energie uit het samenwerken met collega’s binnen de instellingen om met elkaar projecten uit te voeren van idee tot en met realisatie. Binnen Fundatis begeleid ik het salesproces. Daarin is mijn ambitie om bestaande opdrachtgevers nog beter te helpen en nieuwe opdrachtgevers kennis te laten maken met onze dienstverlening.
-
Lees meer
Sandro Jansz
Sandro Jansz
Adviseur Onderwijs als een van de belangrijkste pilaren van onze samenlevingDe ontwikkelingen omtrent digitalisering en flexibilisering zijn de laatste jaren in een stroomversnelling gekomen. Met een frisse blik en een specialisatie in gedragsbeïnvloeding draag ik bij aan hoe deze ontwikkelingen een invulling krijgen. De talloze mogelijkheden die ontstaan kunnen tegelijkertijd drempels vormen voor onderwijsinnovatie en ook op didactisch gebied staan we voor een hoop uitdagingen. Met mijn persoonlijke en resultaatgerichte insteek probeer ik een bijdrage te geven aan hoe de invulling van het nieuwe moderne onderwijs tot stand komt. Met de kennis en ervaringen van team Fundatis is er altijd een oplossing te vinden.
-
Lees meer
Roos Venema
Roos Venema
Adviseur Altijd op zoek naar de beste oplossingenOnderwijs is de motor van maatschappelijke vooruitgang, tegelijkertijd brengt deze vooruitgang nieuwe uitdagingen voor het onderwijs met zich mee. Dit zie je ook terug in de landelijke thema’s zoals flexibilisering en internationalisering in het onderwijs, waar ik mij veel mee bezig houd. Als adviseur en projectleider benader ik vraagstukken graag met een helicopter view om ervoor te zorgen dat er vanuit verschillende invalshoeken gezocht wordt naar de beste oplossingen. Daarnaast hou ik ervan om steeds nieuwe onderwerpen en vraagstukken in het onderwijs te ontdekken en mij eigen te maken. Mijn stijl is persoonlijk en no nonsense.
-
Lees meer
Margôt Stolker
Margôt Stolker
Adviseur Ik gedij goed bij opdrachten waarin ik vernieuwingen aanjaag.Ik startte mijn loopbaan met de pootjes in de klei als onderzoeker en docent in het hbo. Later werd ik adviseur op het thema onderwijsarbeidsmarkt en HR en leerde ik de politiek-bestuurlijke dynamiek van organisaties kennen. Ik ben open en creatief in het zoeken naar oplossingen en gedij goed bij opdrachten waarin ik vernieuwingen aanjaag.
-
Lees meer
Gerwald van de Munt
Gerwald van de Munt
Adviseur Strategisch en ondernemendTijdens mijn studie Journalistiek verdwenen oude media uit zicht en ontstonden er online tal van nieuwe kansen. Daar ben ik op gedoken. Sindsdien werk ik op het snijvlak van IT, communicatie en online ontwikkeling. In 2013 maakte ik met een opdracht voor een hogeschool kennis met het hoger onderwijs en vanaf die tijd vormt de onderwijsbranche een rode draad in mijn portfolio. Grote maatschappelijke veranderingen vinden hun basis in goed onderwijs. Wie wil daar nu niet aan meewerken? Ik ben analytisch sterk en creëer snel overzicht in complexe vraagstukken. Als projectleider of adviseur snel sturen op concrete resultaten hoort daar voor mij bij.
-
Lees meer
Eric van Beek
Eric van Beek
Adviseur Inzetten op betrokkenheid en continue verbeteringIn de afgelopen 10 jaar heb ik zeer regelmatig voor onderwijsorganisaties gewerkt in diverse projecten, waaronder voor Studielink. Ik hou erg van de bevlogenheid en betrokkenheid van de mensen waarmee ik in die projecten werkte. Dit trekt me aan en werkt motiverend. Het onderwijs is een van de belangrijkste pijlers onder onze samenleving en verdient alleen daarom al deze betrokkenheid. Het onderwijs is, als spiegel van de maatschappij, continue bezig met verandering. Als ervaren manager in ICT-dienstverlening heb ik aan de basis gestaan van veel veranderingen. Deze opgedane kennis en ervaring zet ik met evenveel betrokkenheid en enthousiasme graag in voor de toekomst van deze mooie sector.
-
Lees meer
Walter Groen
Walter Groen
Directeur Aanpakker en doorpakkerIk ben bedrijfseconomisch geschoold en al meer dan 20 jaar actief als consultant, projectleider, interim- en kwaliteitsmanager in het onderwijs. Ik heb een gedegen kennis van de dossiers die spelen in het hoger onderwijs en MBO. Tegelijkertijd heb ik mijn nieuwsgierigheid behouden. Ik werk graag samen met mensen bij de klantorganisatie om samen iets bijzonders neer te zetten. Een typering die bij mij past is gedegen maar ook creatief en een tikkeltje non-conformistisch waarbij er volop ruimte is voor verwondering, lef en plezier.
-
Lees meer
Elfi Gooren
Elfi Gooren
Teamlead Bedrijfsvoering Een nette bedrijfsvoering & succesvolle dienstverleningIn mijn rol ondersteun ik de directie en ben ik betrokken bij alle aspecten van de bedrijfsvoering. De grote diversiteit aan werkzaamheden vind ik gaaf. Ik haal er veel voldoening uit om dit frisse bedrijf op alle vlakken te ondersteunen om zo uiteindelijk te komen tot een succesvolle dienstverlening.
-
Lees meer
Nicolette Appelboom
Nicolette Appelboom
Office manager Als een vis in het water in deze afwisselende functieIk houd ervan om dingen voor mensen te regelen, uit te zoeken en te organiseren. Als office manager bij een klein en groeiend bedrijf met enthousiaste collega’s is hier volop de gelegenheid voor. Ik heb lange tijd als directiesecretaresse gewerkt in het bedrijfsleven voordat ik verhuisde naar Zuid-Afrika. Dankzij de zeer goede online mogelijkheden kan ik mijn werk heel gemakkelijk vanuit hier doen. Ik ben erg blij met deze uitdagende functie en voel me als een vis in het water bij Fundatis.
-
Lees meer
Dominique Campman
Dominique Campman
Associate Brengt structuur aan en betrekt mensen bij de aanpakWerken aan projecten en programma’s binnen het hoger onderwijs betekent werken in een omgeving met mensen die bevlogen zijn van onderzoek en onderwijs. Een bijzondere omgeving, waarin er spanning zit op de relatie tussen ‘centraal’ en faculteiten. Dit maakt werken aan projecten binnen het hoger onderwijs voor mij iedere keer weer boeiend. Samen met een groep mensen een heldere structuur aanbrengen in de aanpak van een complexe uitdaging en samen werken aan concrete resultaten. Daar steek ik graag mijn energie in. De afgelopen 16 jaar heb ik veel ervaring opgedaan bij verschillende universiteiten in diverse rollen, waaronder programma-, project- en verandermanager, ICT manager, coach, directeur bedrijfsvoering en CIO. -
Lees meer
Leo de Bruijn
Leo de Bruijn
Associate Gaan voor resultaatAls bedrijfskundige help ik onderwijsinstellingen om resultaten te bereiken waar ze echt wat aan hebben. Ik doe dat vanuit een rol als adviseur, project-, programma- of interim manager. Ik schakel gemakkelijk op alle managementniveaus en weet mensen aan mij te binden. Sinds 2012 ben ik werkzaam in het onderwijs en heb uitgebreide ervaring opgedaan in onderwijsondersteuning, inkooptrajecten, ICT en bedrijfsvoering.
-
Lees meer
Trijntje Kraak
Trijntje Kraak
Associate Oog en oor hebben voor medewerkers, management en stakeholdersEen soepele samenwerking in onderwijsondersteunende organisaties in het Hoger Onderwijs, daaraan werk ik sinds 2002 met veel plezier. Als projectleider, interim manager of adviseur weet ik draagvlak te organiseren en veranderingen te implementeren. Ik neem de behoeften van studenten en docenten als uitgangspunt. Mijn kracht is dat ik oog en oor heb voor medewerkers, management en stakeholders. Ik ben gericht op continue kwaliteitsverbetering en bevorder de samenhang in de procesketens.
-
Lees meer
Bas Rijnbende
Bas Rijnbende
Associate Werken met hoogopgeleide professionals is stimulerend80% van mijn werkzame leven heb ik gewerkt binnen het middelbaar en hoger onderwijs. Werken met hoogopgeleide professionals ervaar ik als stimulerend. Ik pas goed in de wereld van het debat, iets dat onmiskenbaar een eigenschap is van deze boeiende omgeving. Ik ben een verbinder, een creator en heb parate kennis van het informatielandschap. Daarnaast heb ik mijn sporen verdiend op het snijvlak van onderwijs, bedrijfsvoering en ICT. De opdrachten die ik vervul zijn divers van aard. Van typische adviestrajecten voor managementteams om een nieuwe strategische koers uit te zetten, tot het invoeren van nieuwe ICT-toepassingen in de vorm van project- en programmamanagement. In ieder geval is één factor constant: het onderwijs.
-
Lees meer
Femke van Moorsel
Femke van Moorsel
Associate Onderwijsprocessen naar een hoger plan trekkenIk ben loyaal en eigenzinnig. Min of meer getrouwd met het hoger onderwijs. Onderwijsprocessen naar een hoger plan trekken door deze op bestuurlijk, inhoudelijk en organisatorisch niveau te optimaliseren is mijn ambitie. Als interim-manager, projectleider en procesmanager raak ik steeds nieuwe gebieden binnen het hoger onderwijs. Kennis en ervaring overdragen aan de onderwijsorganisatie is mijn doel. Ik ben nieuwsgierig naar toekomstige ontwikkelingen en wil hier graag mijn bijdrage aan blijven leveren.
-
Lees meer
Robert van ’t Sant
Robert van ’t Sant
Associate Nog steeds niet uitgeleerd!Ik blijf het onderwijsdomein boeiend vinden. De continue stroom van veranderingen waar onderwijsorganisaties mee te maken hebben, geeft het een dynamiek die zorgt dat mijn nieuwsgierigheid geprikkeld blijft. Ik heb 15 jaar ervaring in het hoger- en middelbaar beroepsonderwijs in SIS, inschrijf- en onderwijslogistieke projecten. Hierbij breng ik zowel projectmanagement-skills, inhoud, proceskennis als kennis van SIS-en en ICT oplossingen in. Maar ik ben nog steeds niet uitgeleerd!
-
Lees meer
Pien Versteegh
Pien Versteegh
Associate Analytisch en resultaatgerichtWerken met hoogopgeleide professionals in complexe situaties die gaan voor excellent onderwijs en onderzoek. Inspirerend onderwijs en kennis met impact: daar gaat het om. Het hoger onderwijs staat niet stil, dat kan dat ook niet want de maatschappij vraagt telkens om nieuwe kennis en kunde. Dat vraagt om een flexibele organisatie die in staat is te innoveren en een slagvaardige dienstverlening hoort daarbij. Ik krijg energie van ontwikkelingen vertalen naar concrete vernieuwingen om deze vervolgens te realiseren. Dat doe je samen. Ik ben analytisch sterk, oplossingsgericht, heb en houd overzicht in complexe situaties.